Saturday, November 6, 2010

Apple iPhone 4

Semua orang tau iPhone 4 kan. Aku pun tau jugak tapi tak tau sangat ape kelebihan dia berbanding dengan smartphone yang lain (bukan bandingkan dengan phone torchlight aku. haha..). Kalau tak silap aku, ade 3 smartphone yang otai-otai skarang ni. Antaranya adalah seperti berikut;

1. HTC Desire
2. iPhone 4
3. Samsung Galaxy S

Ketiga-tiga phone ni ada kelebihan masing macam iPhone 4 tu boleh rakam video HD. Untuk yang lain, aku tak ingat tapi google je la ye, sure terpapar result (bukan result exam). Kalau iPhone tu boleh didapatkan di kedai-kedai besar either DiGi ataupun Maxis dengan harga yang tak terlalu berbeza dan affordable. (kaya la maxis dan digi sebab aku tolong buat iklan FREE)


Iklan iPhone 4 DiGi. Aku ingatkan kne bayar RM58 je per month, tp iPhone tu pn kne bayar. Hahaha.. aku terlalu jujur dan lurus lepas tengok iklan. Jgn Gelak!


OK cut da crap!! tak nak cerita pasal smartphone or stupidphone. Tu semua dunia je (ayat cover takda duit). Yang menjadi persoalan sekarang ni, kenapa blog ni dah lama tak 'diupdate'? Jawapan ringkasnya adalah aku busy. Tak da la.. sebenarnya aku baru start keje pada hujung september 2010.

Bila cerita dengan orang yang kau baru start kerja, mesti orang tanya/cakap,


"kerja apa?"

"kat mana?"

"habis tu kau stay kat mana?"

"gaji berapa?"


Sangat menyampah dengan soalan-soalan macam ni sebab terlalu common. Cuba la cakap,


"nak duit tak?". hahahaha.. Gurau2 je. =)


Sebenarnya aku kerja dekat JB dan duduk di BBU (BBU=bandar baru uda), dekat dengan rumah abg ipar aku la. Keje kilang je. 'Poss' ape tu tak perlu dijawab sebab semua org boleh fikir-fikir ikut logik akal masing-masing. Bila dah kerja ni dan stay kat tempat baru, internet pun takda la. Sebab tu la aku tak update blog + facebook. Balik kampung baru online, confirm malas nk update macam-macam kan. Tapi hari ni aku merajinkan diri untuk 'berupdate'.

OHHH.. OK! Nak balik JB smula. Cukup-cukup la merapu tu.



********************


p/s: Sape bnyak duit, beli la smartphone yg aku list kn tu. Confirm style!



2 comments:

  1. Mat kaye la siyot..tapi datang taknak belanja gua. kedeng abess.

    ReplyDelete
  2. Ayed, nk ke? tu la ko. sape suruh xmkn ngn aku. huhu

    ReplyDelete