Saturday, September 11, 2010

First Day Aidilfitri 2010

Raya tahun ni jatuh pada 10 september 2010, hari jumaat. Bile sebut je raya hari jumaat, banyak kawan-kawan aku cakap "kita pegi masjid 2 kali lakali ni. sembahyang raya ngan sembahyang jumaat". Btol jugak kan habis je smayang raya pukul 9.00 pg, pukul 1 nanti smayang jumaat plak.


Baju raya amek je sape punyer ntah kat dalam umah ni. Songkok pulak entah tahun bile punyer aku pun tak ingat, just sapu-sapu sikit je habuk kt songkok tu. Just beli selipar yang biasa-biasa dan butang baju melayu. Simple je raya tahun ni, simple kan style!. hik3x. Malam raya konon-konon nak carik baju melayu la kat area bandar, tapi memang takde yang sesuai sebab mahal sangat. Harga dah nak dekat-dekat harga baju melayu crocodile. Baek beli crocodile je, last-last tak beli pun sebab duwet tak mencukupi. Almaklum la... orang belum kerja, tak cukup budget la nak beli macam-macam.



Seminggu sblm raya memang ade usha-usha selipar ngan baju melayu. Nak beli baju melayu yang aku minat, tapi macam out off budget je. Bile nak beli selipar uang aku minat pulak, takda saiz. Hangin btol!! sebesar-besar mall ni, ade ke patot takde saiz yang aku nak. So aku pun beli kat bus stand je sehari sebelum raya. Yang best nyer harga selipar yang aku nak beli lagi murah harganya daripada yang kat mall. Ade saiz pulak tu... dengan bangga terus membayar dan balik tanpa berfikir-fikir lagi. Butang baju raya beli kat bp walk jer hasil cadangan member-member.

Pagi Raya, macam biasa la. Pegi smayang raya, salam sana salam sini. Mintak maaf kat mak sambil senyum-senyum dan berbagai lagi aktiviti biasa di hari raya.


********************

p/s:
1) Beli kat selipar kat kedai biasa lagi murah dari kat mall. Save aroud RM5-6 tuu..
2) Barang-barang yang dijual malam raya murah sket. so bersabar lah ye. jangan tak sabar-sabar nak beli macam-macam.
3) Selamat Hari Raya!! Maaf Zahir Batin okeh... =)

No comments:

Post a Comment